Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників — це щорічний процес удосконалення професійних знань, умінь та навичок, який є обов'язковою умовою для атестації. Мінімальний обсяг для закладів загальної середньої освіти становить 150 годин за 5 років, але може відрізнятися залежно від типу закладу. Підвищувати кваліфікацію можна різними способами: через курси, тренінги, семінари, вебінари, стажування, а також через самоосвіту та інші види діяльності, які затверджуються педагогічною радою.

Обов'язкові вимоги та обсяги

Форми та види підвищення кваліфікації

  • Види:
    • Навчання за програмою підвищення кваліфікації (курси).
    • Участь у тренінгах, семінарах, практикумах, вебінарах, майстер-класах.
    • Стажування.
    • Самоосвіта (з обмеженнями).
    • Набуття наукового ступеня.

Процедура

  1. Планування: Педагогічна рада закладу освіти формує річний план підвищення кваліфікації, враховуючи пропозиції педагогів.
  2. Вибір суб'єкта: Педагог самостійно обирає суб'єкта, що надає освітні послуги з підвищення кваліфікації, наприклад, заклади освіти з ліцензією або інші суб'єкти освітньої діяльності.
  3. Зарахування: Педагогічна рада зараховує результати інших видів діяльності, наприклад, самоосвіти, за результатами навчання, але не більше 30 годин на рік, якщо педагог має науковий ступінь або педагогічне звання.

Важливі аспекти

  • Відповідність законодавству: Підвищення кваліфікації є обов'язковим згідно з Законом України «Про освіту».
  • Акцент на якості: Головна мета – не формальне отримання сертифікатів, а здобуття нових знань для покращення освітнього процесу.
  • Обов'язкові напрями: З 150 годин підвищення кваліфікації щонайменше 10% має бути спрямовано на роботу з учнями з особливими освітніми потребами та ще 10% — на надання психологічної підтримки.

Поділитися: