Розділ 1. Загальні положення
1.1. Цей Статут визначає мету, завдання, принципи діяльності, структуру, функції та повноваження органів учнівського самоврядування ліцею.
1.2. Учнівське самоврядування є невід’ємною частиною освітнього процесу в ліцеї, що сприяє розвитку демократичних засад, вихованню активної громадянської позиції, лідерських якостей, організаторських здібностей та відповідальності учнів.
1.3. УС функціонує на принципах: а) Добровільності та ініціативності; б) Рівноправності всіх учасників; в) Відкритості та гласності; г) Демократичності та виборності; ґ) Взаємодії та співпраці з адміністрацією, педагогічним колективом, батьківською громадою та громадськими організаціями; д) Законності та дотримання норм чинного законодавства України, Статуту ліцею тацього Статуту.
1.4. УС представляє інтереси всіх учнів, захищає їхні права та свободи, сприяє створенню комфортного та безпечного освітнього середовища.
1.5. Рішення УС, прийняті в межах його повноважень та відповідно до цього Статуту, є обов'язковими для виконання всіма членами УС та носять рекомендаційний характер для адміністрації та педагогічного колективу.
1.6. Зміни та доповнення до цього Статуту вносяться за рішенням Загальних зборів учнів , погоджених з Педагогічною радою ліцею.
Розділ 2. Мета та завдання учнівського самоврядування
2.1. Метою учнівського самоврядування є формування у кожного учня активної життєвої позиції, готовності до самостійного прийняття рішень та відповідальності за них, розвиток лідерського потенціалу, сприяння самореалізації особистості в умовах демократичного суспільства.
2.2. Основними завданнями учнівського самоврядування є: а) Забезпечення та захист прав та інтересів учнів; б) Сприяння реалізації творчого, інтелектуального та фізичного потенціалу учнів; в) Формування свідомої дисципліни та культури поведінки учнів; г) Сприяння формуванню патріотизму, національної свідомості, активної громадянської позиції; ґ) Організація змістовного дозвілля учнів, проведення різноманітних заходів (освітніх, культурно-масових, спортивних, волонтерських); д) Залучення учнів до вирішення питань шкільного життя, участі в управлінні ліцеєм; е) Розвиток навичок самоврядування, самоорганізації, спілкування та співпраці; є) Взаємодія з адміністрацією та педагогічним колективом з питань покращення умов навчання та виховання; ж) Підтримка ініціатив учнів, спрямованих на покращення шкільного життя та вирішення актуальних проблем; з) Пропаганда здорового способу життя, профілактика негативних явищ серед учнівської молоді.
Розділ 3. Структура та органи учнівського самоврядування
3.1. Учнівське самоврядування має наступну структуру:
а) Загальні збори учнів – найвищий орган УС;
б) Учнівська рада (далі – УР) – виконавчий орган УС;
в) Комісії Учнівської ради – робочі органи УС за напрямками діяльності;
г) Старостати класів (Класні збори) – первинні осередки УС.
3.2. Загальні збори учнів: а) Є найвищим колегіальним органом УС, що об'єднує всіх учнів . б) Скликаються не рідше одного разу на рік або за вимогою не менше 1/3 учнів, Учнівської ради або адміністрації. в) До повноважень Загальних зборів учнів належить: - Затвердження цього Статуту та внесення до нього змін і доповнень; - Обрання Голови Учнівської ради; - Заслуховування звітів Голови Учнівської ради про виконану роботу; - Визначення основних напрямків діяльності УС на навчальний рік; - Розгляд та затвердження ключових рішень, що стосуються життя учнівської спільноти. г) Рішення Загальних зборів приймаються простою більшістю голосів присутніх учнів.
3.3. Учнівська рада: а) Є постійно діючим виконавчим органом УС, який координує роботу всіх підрозділів УС та здійснює оперативне керівництво діяльністю самоврядування між Загальними зборами учнів. б) Склад УР формується з представників кожного класу (наприклад, по 1-2 представники від класу, обрані класними зборами/старостатами), Голови УР та керівників постійних комісій. в) Засідання УР проводяться не рідше одного разу на місяць або за необхідністю. г) До повноважень УР належить: - Розробка та затвердження планів роботи УС та його комісій; - Координація діяльності комісій УС та старостатів класів; - Організація та проведення загальношкільних заходів; - Розгляд пропозицій учнів, вирішення конфліктних ситуацій; - Представлення інтересів учнів перед адміністрацією Школи; - Затвердження керівників постійних комісій; - Здійснення контролю за виконанням рішень УС.
3.4. Голова Учнівської ради (учнівського парламенту): а) Є лідером учнівського самоврядування, головним представником інтересів учнів. б) Обирається шляхом прямого, таємного голосування учнів 8-11 класів строком на один навчальний рік (або інший термін, визначений Школою). в) Вибори проводяться за демократичною процедурою (висування кандидатів, передвиборча кампанія, голосування). г) До повноважень Голови УР належить: - Керівництво роботою УР, головування на її засіданнях; - Представлення інтересів учнів на засіданнях Педагогічної ради, Ради (за згодою адміністрації); - Підписання офіційних документів УС; - Взаємодія з адміністрацією, педагогічним колективом; - Координація та контроль за виконанням рішень УР; - Звітування про свою діяльність перед Загальними зборами учнів та УР. д) Голова УР має право призначити заступника(ів) зі складу членів УР, які допомагають йому у виконанні обов'язків.
3.5. Комісії Учнівської ради: а) Створюються для організації та здійснення роботи за основними напрямками діяльності УС. б) Типові комісії:
- Комісія з питань навчання та науки (організація взаємодопомоги, конкурсів, олімпіад, покращення умов навчання)
. - Культурно-масова комісія (організація свят, вечорів, конкурсів, виставок).
- Спортивно-оздоровча комісія (організація спортивних змагань, днів здоров'я, пропаганда ЗСЖ).
- Комісія з питань правопорядку та дисципліни (моніторинг дотримання правил поведінки, вирішення конфліктів, профілактична робота).
- Інформаційна комісія (висвітлення діяльності УС, шкільна газета/радіо, ведення сторінок у соцмережах, випуск стіннівок).
- Соціально-благодійна комісія (організація волонтерської діяльності, допомога нужденним, благодійні акції).
- Комісія з питань екології та благоустрою (організація прибирань, акції з озеленення, екологічні проєкти). в) Кількість та назви комісій можуть змінюватися за рішенням УР відповідно до потреб Школи. г) Кожна комісія обирає свого керівника зі складу членів комісії. ґ) Діяльність кожної комісії регламентується планом роботи, розробленим та затвердженим УР.
3.6. Старостати класів (Класні збори): а) Є первинними осередками учнівського самоврядування в класі. б) Обирають старосту класу та його заступника(ів). в) До повноважень Старостату класу (Класних зборів) належить: - Вирішення поточних питань життя класу; - Обрання представників класу до УР; - Організація чергування в класі, контроль за дотриманням дисципліни; - Участь в організації класних заходів; - Представлення інтересів класу перед класним керівником та УР. г) Староста класу є зв'язуючою ланкою між класом, класним керівником та УРШ.
Розділ 4. Права та обов’язки членів учнівського самоврядування
4.1. Учні, члени учнівського самоврядування, мають право: а) Брати участь у всіх формах діяльності УС; б) Обирати та бути обраними до будь-якого органу УС; в) Висловлювати свої думки, вносити пропозиції, критикувати діяльність УС; г) Отримувати повну та достовірну інформацію про діяльність УС; ґ) Звертатися до органів УС за захистом своїх прав та інтересів; д) Отримувати підтримку та допомогу від адміністрації та педагогічного колективу у реалізації своїх ініціатив.
4.2. Учні, члени учнівського самоврядування, зобов’язані: а) Дотримуватися норм цього Статуту, Статуту ліцею та чинного законодавства України; б) Активно брати участь у роботі органів УС, до яких вони обрані або увійшли; в) Добросовісно виконувати доручення та рішення органів УС; г) Сприяти розвитку та покращенню іміджу ліцею; ґ) Дотримуватися принципів доброчесності, поваги до інших учасників освітнього процесу; д) Звітувати про свою діяльність перед відповідними органами УС.
Розділ 5. Взаємодія учнівського самоврядування з адміністрацією та педагогічним колективом.
5.1. Учнівське самоврядування діє у тісній співпраці з адміністрацією та педагогічним колективом. 5.2. Адміністрація сприяє діяльності УС, надає консультативну, організаційну та методичну допомогу, забезпечує необхідні умови для роботи органів УС. 5.3. За ліцеєм закріплюється педагог-куратор (педагог-організатор, заступник директора з виховної роботи), який надає допомогу УС, але не втручається в процес прийняття рішень органами самоврядування. 5.4. Представники УС мають право бути присутніми на засіданнях Педагогічної ради, Ради, нарад при директорові (за запрошенням або з дозволу адміністрації) з питань, що стосуються інтересів учнів. 5.5. Рішення УС можуть бути враховані адміністрацією при прийнятті рішень з питань, що стосуються організації освітнього процесу та життя учнівського колективу. 5.6. Розбіжності між УС та адміністрацією вирішуються шляхом переговорів, консультацій та пошуку компромісних рішень.
Розділ 6. Забезпечення діяльності учнівського самоврядування
6.1.Ліцей забезпечує органи УС приміщенням, матеріально-технічною базою (за можливості), доступом до інформаційних ресурсів, необхідних для виконання своїх функцій.
Розділ 7. Припинення діяльності учнівського самоврядування
7.1. Діяльність учнівського самоврядування може бути припинена у випадку ліквідації закладу або за рішенням Загальних зборів учнів ліцею, погодженим з Педагогічною радою та адміністрацією.
Розділ 8. Прикінцеві положення
8.1. Цей Статут набуває чинності з моменту його затвердження Загальними зборами учнів Школи та Педагогічною радою. 8.2. Питання, не врегульовані цим Статутом, вирішуються згідно з чинним законодавством України, Статутом ліцею та внутрішніми положеннями УС.
СТРУКТУРА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ БЕРЕЖИНСЬКОГО ЛІЦЕЮ «ЛІДЕР»НА 2025\2026 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
|
Посада |
Прізвище та ім’я |
|
Голова учнівського самоврядування
|
1.Губанова Василіса |
|
Заступник
|
1.Бігун Крістіна |
|
Секретар
|
1.Талдикіна Олександра |
|
Комісія з питань навчання та науки
|
1. Слівченко Поліна 2. Фролова Варвара |
|
Культурно-масова комісія
|
1.Гузінова Вероніка 2.Гушувата Анастасія |
|
Спортивно-оздоровча комісія
|
1.Губанов Андрій 2. Сухоручко Андрій |
|
Інформаційна комісія
|
1.Ферман Анна 2. Лобачова Катерина |
|
Соціально-правова комісія
|
1. Ковальська Валерія 2. Кулибаба Дмитро |
|
Шкільний обудсмен |
1.Ферман Валерія
|