Сертифікація педагога

Сертифікація – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника, що відбувається у кілька етапів.
Цей механізм допоможе кожному талановитому вчителю – чи з сільської місцевості, чи з міста, чи з містечка – проявити себе та отримати більші можливості для розвитку і самореалізації.
Кожен учасник зможе пройти незалежне оцінювання – його успішне завершення підтверджуватиме сертифікат. Він засвідчуватиме найвищий професійний рівень педагога, а також дасть можливістьзарахувати сертифікацію замість атестації з підвищенням на 1 кваліфікаційну категорію тавпродовж 3 років отримувати 20% надбавки до зарплати.
Етапи сертифікації

– експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їх роботи

– самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності (е-портфоліо)

– оцінювання фахових знань та умінь учасників сертифікації шляхом їх незалежного тестування

Основні засади сертифікації

– Добровільність

– Роботу вчителів оцінюють освітяни, а не чиновники

– Непроходження сертифікації не несе жодних наслідків

Сертифікація вчителів. За лаштунками

Методику оцінювання вчителів розробляли експерти

Е-запобіжник

Тест ЗНО для учителів складатиметься зі 100 завдань

Нормативні документи

Про внесення змін до Положення про сертифікацію педагогічних працівників

Критерій 1– «Здатність планувати і реалізовувати освітній процес на основі особистісно орієнтованого і компетентнісного підходів»

Критерій 2– «Здатність здійснювати процес навчання, виховання і розвитку учнів, основою якого є повага до прав людини, патріотизм, демократичні та інші загальнолюдські цінності» – містить такі показники:

Критерій 3– «Здатність створювати безпечне та психологічно комфортне освітнє середовище, орієнтоване на розвиток дітей та мотивацію їх до навчання» – розкривається через чотири показники. А саме – як учитель:

Критерій 4– «Здатність налагоджувати і підтримувати партнерські стосунки з родинами учнів задля розвитку здібностей та можливостей кожної дитини».

Критерій 5– «Здатність до постійного професійного розвитку, самооцінювання та рефлексії».

Поділитися: